DESIGNED BY MIXWEBTEMPLATES

Kunt u snel zien wat uw winstmarges zijn? Waar kunt u 'schuiven'?

Ik wil een arrangement aanbieden, maar wat is de beste prijs?

Vul het aantal gasten en de tijden in, en Party-Calc ...

Werk procedure - Basis offerte maken

Voor de standaard werk procedure gaan wij uit van:

  • Er is een map/directory op uw server waar in alle basis offertes staan.
    Bijvoorbeeld: /uw-server/basisoffertes/..
    Wij noemen dit de "basis-offerte map".

Stap 1 - Het openen van PartyCalc

Open het lege PartyCalc bestand die u van ons heeft gehad, OF, open een basis-offerte die u al heeft gemaakt. (Dan hoeft niet nogmaals alle prijzen en instellingen in te voeren.)

Info: Wij spreken over 'schermen'. U kunt elke 'scherm' openen door op één van de tabbladen te klikken, welke u onderaan in beeld ziet.

Scherm-kiezen

Stap 2 - Scherm Hoofdgegevens

De uitgebreide uitleg over de in te vullen waarden vindt u in "Uitleg scherm Hoofdgegevens".

De grijze blokken in dit scherm moeten eenmaal door u ingegeven worden, zodat PartyCalc met uw bedrijfsfilosofie werkt. De grijze blokken zullen normaal gesproken niet meer aangepast worden bij de offerte naar uw klant.

Het is aan te raden om de gele vlakken, en dan vooral het deel "Tijden" ook in te vullen. PartyCalc zal dan de 'standaard' tijden kunnen gebruiken in de basis-offerte. Uiteraard kunt u alle tijden altijd aanpassen naar de wensen van uw klant.

Stap 3 - Scherm personeel

De uitgebreide uitleg over de in te vullen waarden vindt u in "Uitleg scherm personeel".

Afhankelijk van de situatie zult u moeten bepalen hoeveel personeel, en welk personeel u inzet. U kunt er voor kiezen om het personeel automatisch te laten uitrekenen bij de aanmaak van een klant-offerte. Of u vult het personeel per klant-offerte handmatig in.

Het grijze blok in dit scherm moet eenmaal door u ingegeven worden, zodat PartyCalc met uw bedrijfsfilosofie werkt. Dit grijze blok zal normaal gesproken niet meer aangepast worden bij de offerte naar uw klant.

Ook vult u voor de basis-offerte het uurloon van het personeel in. Zowel de verkoop- als de inkoop prijs.

Stap 4 - Scherm materialen

De uitgebreide uitleg over de in te vullen waarden vindt u in "Uitleg scherm materialen".

Vul uw produkten in, met de verkoopprijs en de inkoopprijs. U kunt zelf de indeling bepalen. Elk blok begint met een lichtgrijze balk. De titel van die balk kunt u wijzigen, en die zal dan als produktgroep verschijnen in de offerte naar de klant.

U kunt alles wijzigen, behalve de berekening van de transportkosten.

Stap 5 - Scherm F & B (Food en Beverage)

De uitgebreide uitleg over de in te vullen waarden vindt u in "Uitleg scherm Food en beverage".

Vul uw Food & Beverage produkten in, met de verkoopprijs en de inkoopprijs. U kunt zelf de indeling bepalen. Elk blok begint met een lichtgrijze balk. De titel van die balk kunt u wijzigen, en die zal dan als produktgroep verschijnen in de offerte naar de klant.

U kunt alles wijzigen, behalve de berekening voor 'afkoop drank'.

Stap 6 - Opslaan als basis offerte

Wanneer alle basis gegevens ingevuld zijn, dan kunt u de offerte opslaan als "Basis offerte". Het verschil met een "Klant offerte" en een "Basis offerte" is de manier van opslaan. De basis-offerte wordt als 'alleen-lezen' bestand opgeslagen. U kunt dan niet meer het bestand per ongeluk overschrijven.

  • - Ga naar het 'hoofdscherm'.
  • - Klik op <Opslaan als BASIS>
  • - Er opent een scherm waar u kunt kiezen waar u het bestand wilt opslaan. U kiest voor de basis-offerte map (waar al uw basis offertes staan).
  • - Geef de basis-offerte een herkenbare naam.
  • - Klik op <Opslaan>.

De basis-offerte is nu klaar.